Älgjakt och korta lårmuskler

Oj det blir inte så ofta jag skriver något här nu när jag är hemma i Djurås. Det beror då inte på att det inte händer saker att skriva om utan mer att det händer för mycket och att internetet på Färjbacken inte är att lita det minsta på.

Den här veckan skulle jag ha varit i tunneln i Torsby ihop med skidhögskolan i Borlänge-Falun men jag har ont i ett knä. Eller jag tror nog att det börjar bli bra nu men jag har haft ont i ungefär en vecka. Troligtvis beror det på att mina muskler på framsidan av låret är för korta. För att råda bot på detta så har jag stretchat och stretchat och förhoppningsvis har det hjälpt nu. Jag börjar bli lite less på att enbart kunna åka klassiskt och köra överkroppsstyrka men försöker se det från den possitiva sidan att jag blir ju ännu starkare i överkroppen iaf.
Så hur tråkigt det än är, slarva inte med stretchningen, det är ännu värre att ha ont!

Det har iaf blivit lite mer älgjakt än jag hade räknat med och det är ju trevligt. Jag har ju som sagt ännu inte fått tummen ur och fixat någon jägarexamen utan får stå med pappa på pass. Men nu ska jag få låna de nya jägarexamens böckerna av en kompis till Mika så då kanske det ska kunna bli någon ordning på det här. Jaktlaget bara suckar över mig...
Igår hade vi kunnat skjutit en ko. Men hon var stor och vi skulle bara skjuta små vuxna djur. När vi hade bestämt oss för att inte skjuta då vände hon upp bredsidan på 60 m och ställde sig och kissade. Lite retsamt. Men jag tycker verkligen inte att det är skjutandet som är det viktigaste så det var en bra dag ändå.

Nu ska jag ta och stretcha igen och sen ska jag plugga några timmar innan det är dags för dagens andra klassiska pass (jippi...).

Ha de fint!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0