Punktering

Åter i Östersund. Här är sig likt. Mina blommor hade överlevt! Kors i taket. Så nu behöver jag kanske bara vattna dem en gång i månaden eller så... Fast det har tagit doktor Vesterlunds hälsoblomma 3 dagar att börja se pigg ut så den kanske har invändningar mot detta...

Igår var jag ganska less på allting och funderade på om det kunde bli värre. Okej det var bara I-landsproblem, jag har tak över huvudet, mat på bordet, familj pojkvän o vänner mm. Det visade sig att det kunde bli värre... man kunde få punktering också...

Jag åkte trött, urhungrig och frusen (totalt genomblåst) från stadion. Det knackade lite konstigt bak så jag tänkte att det hänger nog något utanför och stannade. Det gjorde det inte men ena bakhjulet var tämligen platt. Nej nej nej...
Jag visste inte om jag hade varken extrahjul eller domkraft, som tur var hade jag både och. Reservdomkrafter är lömska. Jag har försökt begripigt mig på en sån en gång förut, det gick lika dåligt då. Efter att ha vridigt och vänt och snurrat och dragit på allt som skulle kunna röra sig höll jag på att ge upp. Men så började jag tänka att det borde ju finnas folk som inte ens vet hur man byter ett däck som får punktering, hur gör de?
Det kanske står i instruktionsboken hur man gör OCH hur domkraften fungerar? Detta att jag ens kom på att det finns en instruktionsbok är ett under eftersom jag är uppfostrad på att instruktionsbok är onödigt! Det stod iaf i den hur domkraften fungerade. Man behövde bara lite mera våld än vad jag använt. Sen gick det prima.
Min far sa uppmuntrande det är inte så ofta man får punktering nu för tiden. Hmm två gånger på tre och ett halvt år tycker jag är ganska mycket...
Det finns fler gentlemänn i Björbo än i Östersund kan vi ju konstatera iaf.
Eller så såg jag mycket mer förbannad ut än hjälplös den här gången...

Läste Bittas blogg idag. Hon brukar skriva så roligt. Hon läste om oxidativ fosforylering och saknade kärleken. Precis som mig alltså! Men hon hade dessutom drabbats av något hemskt flunsa-liknade, det har ju jag klarat mig från... Tack o lov!

Kanske jag ska försöka ta mig några sidor till nu...
Ha de!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0