Vilosöndag

Jag har bakat vetebullar med kardemumma och mandelmassa idag. Det gick bra fram till den där punkten kavla ut degen. Då kom jag på att scheisse jag har ingen kavel...
Det gick bra ändå, de blev väldigt goda. Nu är det bara ett problem, att jag har egentligen inte plats i frysen... Det finns nog en lösning på det också får vi hoppas.
Hoppas den inte lyder ät upp alla bullarna och få ont i magen.
Så nu kan jag ju önska mig en kavel i julklapp istället för en potatismos-stamp. För en sådan fick jag nämligen av mormor när jag var hem. Hon hade en liggande som hon inte använde, jag har inte invigt den än men det blir nog snart.

Jag är lite besviken på det här vädret som har varit idag. Det var ju utlovat oväder!
Det började till och med viskas om snö här runt omkring. Jag skulle ha kojdag med plugg och bak och njuta av att slippa gå ut. Och sen går det och blir stålande sol och tämligen vindstilla, usch!! Men igår när jag och Carro och landslaget körde komb på stadion då passade det minsann på att blåsa så vimplarna höll på att blåsa av pinnarna!

Tvättat och pluggat har jag också hunnit med. Nu ska jag snart åka iväg till kyrkan. De har Taizé-mässa här var tredje vecka. Tyvärr har det inte passat någongång än. Idag var det vanlig mässa men det får väl gå bra det med. Jag skulle verkligen vilja åka tillbaka till Taizé någongång. Det är över 5 år sen vi var där nu.
Jag och blogg.se tycker inte samma sak just nu så därför blir det inga bilder inlagda men här är adressen så får ni titta själva: http://www.taize.fr/sv

Ha de!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Anna

Heej!

Flaskor fungerar som väldigt bra kavlar har jag upptäckt. Helst en glasflaska ska det vara :)

kram kram

2008-10-28 @ 22:40:21
URL: http://annakvarnstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0