Potatismos-stamp!

Jag har kommit på en sak som jag önskar mig till julklapp, en potatismos-stamp!

Jag har idag för första gången i mitt liv lagat rotmos.
Det blev väldigt gott och det var en himla tur det.

Man kan laga rotmos/potatismos utan en potatismos-stamp,
det går med väldigt mycket envishet och en trägaffel.

Men för er som inte har testat det så är det inget jag rekommenderar, speciellt inte när ni varit ute och åkt rullskidor klassiskt i nästan tre timmar och är superhungriga.
Om det inte var den där känslan jag-vill-gärna-slänga-ut-en-gryta-med-halvmosat-rotmos-genom-fönstret-och-äta-makaroner-istället som ni eftersträvade hela tiden.

Annars har jag lärt mig idag att blåsa på sår/ställen där man slagit sig faktiskt har en fysiologisk lindringsverkan. Häftigt, för det trodde jag inte.
Det är synapserna, impulserna, interneuronerna, ledningsbanorna, talamus och hjärnan igen.
Det är spännande men lite snurrigt i knoppen just nu.

Ha de!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Potatismos stamp

Har du hittat - fick du en potatismos stamp? (I så fall, var hittade ni den?) Jag har sökt och inte funnit en vanlig gammaldags dito...

//Margareta

2012-02-08 @ 12:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0