Uppdatering

Det blev ingen uppdatering förra veckan som jag lovade. Det går väldigt segt med den här också. Jag äter en macka och försöker hitta lite inspiration. Det mesta känns lite segt just nu, har varit krasslig och sängliggande i två dagar men hoppas att jag är på bättringsvägen nu men energin är verkligen inte på topp.

Påskhelgen var riktigt härlig. Superfint väder som inbjöd till prommenader, löpturer, solning, trädgårdsrensning och grillning. Skulle ut o springa på påskafton, termometern visade 18 grader. Jag förstod nog inte riktigt det utan satte på mig supertröja och långa tights. Det blev varmt, så där fruktansvärt illamående varmt...
Har också hunnit med en sväng på kupolen och köpt en sommarklänning i julklapp från Mika. Så nu väntar vi bara på sommaren!

De sista fyra tävlingarna:

SM-Masstart (SkidO)
Hysat bra lopp. Blev dock mycket trött på slutet. Mycket fint. Nästan skare/skare. Åkte störtlopp i en kraftledningsgata, spåret svängde, inte jag, gen rakt fram (så jag var inte ensam om att inte svänga), skrik, genet svängde, inte jag, stolpe rakt fram, skrik,  jag svände lite, vajer rakt fram, jag slängde mig...

SM-Stafett (SkidO)
Bra lopp. Hammer inledde med att vara lite efter täten in, det visade sig att han hade långlång gaffel, och gått riktigt bra. Det betydde att jag fick  kortkort gaffel, vilket ju var toppen för laget. Jag hade en hård fajt med förbundskapten Norén från Älvsbyn men jag slog honom på ett gen mot näst sista som höll för mig men inte för honom. Kom 6:a i mål men två lag blev strukna så vi blev 4:a i SM. Inte illa, vi slog alla vi hade chans på så vi lär vara nöjda!

SM-Distans (Skidskytte)
Tuff dag. En 3km-slinga med 129höjdmeter och en backe med 48meters höjdskillnad skulle avverkas 5 varv. Jag åkte 3 och ett halvt sen gav jag upp. Det var ingen idé att plåga sig mer, för det var inte roligt alls. Skyttet var bra, 1-1-2.

SM-Masstart (Skidskytte)
Återigen en tuff dag. Men denna dag var det bara 116 höjdmeter per varv, och mindre än halva backen (19hm). Men föret var som lim. Skyttet var ännu bättre, en mycket jämn serie: 1-1-1-1.

Nu ser jag fram emot nästa säsong och sommaren!

Ha de bra!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Jonas / Hök-Gabriel

Hej hopp! Ja, nu är sommaren snart här och med det Ingmarsspelen! Längtar! Ska bli kul att träffa dig och alla andra igen! :)



Kram från Jonas!

2009-04-18 @ 12:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0