Kallt och finväder

Två förstaplatser, en tredjeplats och tre femteplatser blev Dala-Järnas fina facit förra helgen.
Jag bidrog med en femteplats på lördagen. Hur många som startade behöver vi kanske inte avslöja men det var iaf tio anmälda. Åkningen var väl som väntat inte speciellt bra men jag sköt tre bra serier och en sämre. Till söndagen kände jag mig så pass sliten och det skulle bli så grymt tungfört att jag stod över.

Igår var jag till Snöån och sköt o åkte, det gick bra men det var kallt! Det var -10º när jag for hemifrån, en helt ok träningstemperatur. Men Snöån ligger, som tidigare erfarits, i en annan klimatzon. Där var det -16º när jag kom dit och sjönk till -18º under passet, brrr. Men det blev många träff ändå!

Idag har jag tittat på en och en halv föreläsning (rörlighet resp kraft-tid-effekt) den första var ganska kul den andra var det inte, därav bara en halv än... Sedan har jag åkt skidor på hemmaplan i Djurås. Startade på Nässjön, och åkte genom Överbacka och in i Tallplanteringen och snurrade runt där inne i några varv o tillbaka. Det är ett jättefint klassiskt spår, lite flackt bara, så jag hade en riktigt fin tur i finvädret.

Imorgon blir det nog pulkaåkning, måste öva inför Kvarnsvedens prestigefylda pulka-KM på måndag. Jag har faktiskt varit klubbmästare i det en gång i tiden.

Ha de!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0