Klubbmästare!

I helgen var det sprint- och lång-SM i skidorientering i Sundsvall. Jag var inte där, jag var hemma istället. Då jag insett att det skulle bli för jobbigt för min kropp i det skick den är i just nu. Och efter att sett kartor och hört/läst diverse från helgen så är jag helt övertygad om att det var rätt beslut även om det verkar ha varit fina tävlingar.

Helgen tillbringades istället till stor del i Björkaberget, njutandes av det underbara vädret. På lördagen gjorde jag och Mika en pulka-grilla korv-mys-skidtur till utsikten vid Finntorpet. Riktigt härligt men lite väl mycket lössnö för att det skulle gå bra att åka pulka men vi åkte iaf... :-) Jag är ingen firare av alla hjärtans dag och det firade vi nog inte heller, vi hade bara en riktigt bra dag!

På söndagen blev det ett träningspass Björkastugan-Finntorpet-Svarttjärnen (mot Tryssjön) o tillbaka. Även det jättefint. Första gången på väldigt länge som jag åkte i 2 timmar. Kul, men jag blev trött efter. Sen var vi till Betel på gudstjänst, det var många som var nyfikna och ville veta vad det var för konstig tjej som Mika hade med sig. Det var ju kul men man känner sig lite tjatig efter ett tag när man svarar på exakt samma frågor några gånger.

I måndags var det alltså dags för pulka-KM. Det var några år sen jag var med sist men nu var det riktigt kul. Jag vann dessutom vuxenklassen så det var ju extra kul :-) Tjuvträningen i lördags hade gett resultat, men man kan nog inte säga att det var speciellt tävlingslik träning.

Igår drog jag och brorsan ut och åkte skoterspår. Startade vid Dalviks kvarn och åkte sedan ner på västerdalälven (Ska vi ner HÄR? Det är ju självmord!!! Eriks kommentar) och sedan vidare upp mot Björkaberget o tillbaka. Riktigt jobbigt, efter vi lämnat västerdalälven gick det uppför, uppför och uppför. Men riktigt roligt och riktigt bra träning.

Idag har det blivit ett klassiskt pass i Tallplanteringen och imorrn planeras skytte och skate i Snöån. Hoppas det är lite varmare denna vecka!

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0