15:e (16:e?) på NoM

Nu har det gått över en vecka igen sen det var uppdatering här, skärpning...

Förra tisdagen åkte jag alltså NoM-sprinten. Det var ett riktigt bra lopp, lite sprint-hets i orienteringen dock men det blev rätt ändå. Åkningen fungerade så bra som den kan göra just nu men jag hann bli riktigt sleten på slutet. Kartan finns här . Jag blev 15:e eller 16:e beroende om schweiziskan ska räknas i NoM eller inte. Fick stryk av Liisa Antilla med en sekund, ganska surt. Den skalpen hade ju varit kul att ha. 6:a av svenskorna iallafall och det var ju bra.

På fredagen var det åter dags för tävling, medeldistans WRE (World Ranking Event) och SverigeCup. Med tisdagens fina resultat i ryggen var jag förhoppningsfull även fast benen inte riktigt kändes pigga men det sket sig. Kartan finns här .Fick inget flyt i orienteringen till ettan/tvåan, bara hets och stress. Sedan började jag bli trött till fyran, till femman var jag trött och till sexan var jag helt slut. Åka uppför, det som var min favvo-grej förra året klarar jag inte just nu. Funderade på att bryta men är alldeles för envis för att göra detta så jag hankade mig runt i något lustempo. Någon kartträning blev det kanske...
Resten av dagen (5 timmar) ägnades åt golvläggning på övervåningen hos Mika. Det gick bra, oftast. Sen somnade jag kabbslut, nära på innan huvudet hamnat på kudden.

I lördags skulle jag ha åkt Dala-Värmlandscup i skidskytte i D-J men efter genomklappningen på fredagen så stod jag över. Var dit och var funktionär och kände på stämningen och blev väldigt sugen på att åka iallafall.

I söndags åkte jag ett fint lugnt klassiskt pass i Insjön. Kändes bra i benen igen.

Igår var jag i skolan i 6 timmar, så länge har jag inte varit i skolan på nästan tre år! Den första av tre obligatoriska träffar i distanskursen Mätmetoder för mentala processer. Kändes ganska snurrigt med att försöka ta in så mycket igår men det känns också kul, spännande och intressant. Vi fick öva oss på att sätta ord på känslor så jag försöker... :)
Mental träning, avslappningsträning, personlighetstest, sinnesstämningsanalyser och reflektioner är lite av det jag ska ägna våren åt. Idag när jag körde min avlappningsläxa så ringde pappa mitt i (på den fasta telefonen så den går inte att stänga av iaf nån tyckte det kunde ha varit en smart idé...), mindre lyckat med den avslappningen. Men men nya tag imorrn!

Har fått nya handskar av min handsksponsor Lillsport också. Kanonbra. Rullskidhandskarna är superfula, men man kan ju säga att det syns åtmindstonne väldigt bra. Illgröna!

Nu ska jag till D-J och panga lite. Ska göra säsongspremiär i skidskytte i Sundsvall till helgen. Kul kul, förhoppningsvis!

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0