Nytt år, Ny tävling

Sen den senaste uppdateringen har vi firat jul och nyår.
Många bra julklappar och mycket mat, förståss. Nog för att det brukar vara välinslagna (svåruppackade) paket i vår släkt men i år fick jag för första gången ett paket som jag fick använda skruvdragare för att komma in i. Det är ett verktyg som jag tidigare bara använt en gång men nu fick jag då rejäl övning, så det gick riktigt bra efter halva paketet :)

Mellan jul och nyår blev det inte alls som jag tänkt mig då jag och Mika blev heldäckade i förkylning. Jag klarade mig dock från feber vilket alltid är skönt.

För första gången (? iaf en av de första gångerna...) firade jag nyår utan Stina och hennes familj pga att jag skulle ha varit i Östersund och börjat städa ur lägenheten om jag varit frisk, nu fick vi skjuta på resan tills igår. Jag var lite osäker på om det skulle bli nyår utan dem, men jag tror att det blev det även om jag har missat nyårskänslan. Nu firades nyår istället i Mockfjärd (av alla ställen...) med kompisar till Mika, det var trevligt det med.

2008 blev ett minst sagt annorlunda år...! Mycket bra, en hel del mindre bra.

På nyårsdagen hade det halsonda gått över och igår styrde vi (mamma, pappa, Erik o jag) kosan mot Östersund för skidO-cup-tävlingar och lägenhetsstädning.

Idag har vi åkt en kall (-13º) sprint. Förutom att:
- Jag varit sjuk.
- Jag inte var i form innan jag blev sjuk heller.
- Jag inte är bra på sprint.
- Jag inte gillar sprint.
Så gick det bra! Orienteringsflytet fanns där och jag tyckte att det var riktigt kul.
Resultat finns här och banan finns här

Imorgon ska vi åka stafett om det inte blir för kallt (under -17º) . Jag och Lellan har ett lag,
ska bli sköj. Tror aldrig att jag åkt en skidorienteringsstafett tillsammans med en kvinlig klubbkompis. 

På fredag har jag tenta, mindre sköj.

Ha de bra!
/Karin i ett kylslaget Östersund

Kommentarer
Postat av: Annapanna

De var väl inte så kallt ;). Här i Säfsen förmådde sig inte kvicksilvret stiga till mer än -16 grader under dagen. Just nu är det en temperatur på -21 grader. Jag bävar inför morgondagen då jag ska jobba i slalombacken hela dagen... :D

hade bra i kalla Östersund. Hälsa. puss&kram

2009-01-04 @ 17:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0