Veckan som gått och lite annat

Ja i onsdags blev det löpning och styrka.
Jag körde 20 min styrka och fick sån träningsvärk så jag knappt kunde röra mig!
Kunde nog bero på att jag inte minns när jag körde styrka sist, det var inte i december iaf...
På eftermiddagen bakade jag skrädda kakor (rågsiktskakor) till Mika och träffade Lovisa.

På torsdagen hade träningsvärken riktigt slagit till men det blev en liten löptur iaf.
Det gick ganska bra eftersom det var mest ont i överkroppen.

I lördags var jag och Erik till Jarlstugan i Rättvik och åkte skate. Riktigt fint var det. Både hårda spår och hård bana. 2km långt så det blev lite snurrande. Vi åkte ett varv tillsammans först och då åkte jag i gammal normal (förra året) fart och det kändes riktigt bra. Men sen blev jag jättetrött så det var bara att dra ned på tempot medan Erik åkte minst lika fort i en timme till. Aja det går inte åt fel håll iaf även om det kanske inte blir stora steg åt rätt håll heller. Det är bara att ta en dag i taget och känna efter. Målet är att vara tillbaka i hyfsad träning när nästa träningsår drar igång i början av Maj (v18).

Igår hade jag och Mika slappardag. Riktigt mysigt det också ibland.
Det blev en prommenad iaf :) Vi har varit ihop i fem månader nu. Ojoj.

Det snöar idag, hoppas det kommer så mycket så att Säter kan köra skidO-tävlingar i helgen.

Jag försöker röja mitt rum, där alla saker från Östersund bara varit inställda. Klar rasrisk.
Alla som har tittat in där har sagt OJ...

Ska ju börja plugga ganska snart igen och skulle det vara någon som har/vet någon som har dessa böcker och vill låna ut (v8-12)/sälja dem till mig skulle jag bli väldigt glad. Dynamics of skill acquisition, Motor learning and control och Physiology of sport and exercise.
Bara engelska böcker ojoj, hjälp hur kommer det gå!

Ska snart ut och springa en sväng. Håller på och funderar om jag ska våga köra lite styrka också. Tänker åka till D-J och skjuta imorrn och då är det bra om man kan komma ned på mattan och kan böja armar och ben... :) Balansplatta blir det iaf (hittade inte den i röran förra veckan...)!

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0