Rabarberkaksbak och tentaångest

Har tenta i möra. Pluggmotivationen har verkligen inte varit på topp så vi får hoppas att jag kan det ändå. Sen är det sommarlov!!! Börjar jobba på Banverket på måndag. Men så värst mycket jobb vet jag inte om det blir :) Känns ungefär som en vecka jobb, en vecka ledigt, en vecka jobb osv.

Mika kom hem välbehållen så det var ju skönt. Men han hade svårt att hålla ögonen öppna i söndags :-).

Mina rullskidvägar hemifrån är uppgrävda alt ska bli uppgrävda under sommaren så i måndags gav jag mig ut på en rek-tur åt Borlängehållet. Har nog inte åkt rullskidor ditåt på nästan 10år, var bara alldeles i början jag gjorde det. Men det var helt ok att åka Djurmo-Sifferbo-Gimsbärke utan att åka på riksvägen. Dock lite många farthinder i Djurmo, asfaltsbulorna går ju an men de där svarta plastbitarna alt brädbitar tycker jag inte om! Vågar inte hoppa utan måste stanna och kliva över.

Just nu bakar jag rabarberkaka med maräng, låter görgott. Hittade receptet här, känns som om det är en sida jag kommer att återkomma till!

Skrämde ett rådjur när jag var ute och sprang på fm. Mika hittade en orm när han klippte gräset här om dan. Usch, jag gillar inte ormar och speciellt inte på gårn.

Är världens aprilväder ute idag. Nyss sken solen och nu haglar det som sjutton, hagel stora som hönsägg :-D. Tror det är tredje hagelskuren idag.

Ha de!
//Karin

Kommentarer
Postat av: mimmismat

Vad kul Karin att du vill provbaka rabarberkakan. Hoppas nu den smakar!



Må så gott/ Mimmi

2009-06-03 @ 20:19:19
URL: http://mimmismat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0