Getingstucken

Satt på övervåningen i "datarummet" och slötittade på nätet alldeles nyss och laddade inför att ut och kötta intervaller när det plötsligt brände/stack till på tårna på höger fot. När jag dragit fram foten så sitter det en geting där! AAAJ!! Nog för att Mika de senaste gångerna han blivit biten talat om för mig hur ont det gör men jag hade glömt bort hur frunktansvärt ont det gör. Haltade ner och spolade tån i kallt vatten och sitter nu här med en bra mycket större tå och funderar på hur jag ska kunna springa på den om en halvtimme. Behöver väl inte säga att getingen dog under min bankande toffel...
Aja nog gnällt om hur synd det är om mig.

Nu har vi gjort 4 dagar på Ingmarsgårn och det går ruggigt bra. Genrep imorrnkväll och sen premiär!! Tror Martin är lite nervös för han petar och petar men det blir ju kanonbra när det blir klart. Men det är varmt och repa på eftermiddagarna, igår slapp vi dräkterna och svetten rann ändå när jag och Gabriel kutade omkring på scen. Men vi har ju sprungit och budat i alla byar på både den här och andra sidan älven... Snacka om jobbigt och ändå orkar vi kuta och hämta dricka +dansa hela kvällen... I kväll är det dräkttvång så hoppas det blir lite svalare och fläktar lite!

Här kommer lite bilder från förra året. Fler bilder finns på Ingmarsspelens hemsida, Fotograf Henrik Källbäcks.


Ett lyckligt brudpar... 


Nu är det fest!! Fr.h. Linus, Bitta, Viktor, Malin o Charlotte. Längst bak Pej. 


Avresan

//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0