Begravning

Det blev ett skjutpass i strålande sol igår kväll!! Prognosen sa regnet slutar fyra i D-J så jag for halv, trots rejält regn hemma. Och det var upphåll när jag kom fram och klarnade upp och blev jättefint. Dock var jag inte riktigt beredd på att det skulle bli så varmt... Bra pass både skytte, komb och bara löpning.

Idag på eftermiddagen har jag varit med farmor till Nås på Sveds Annas, hon som vi kallar Tant Anna, begravning. Fd granne till farmor i Nås. Fint men naturligtvis sorgligt. Drygt 92 år blev hon, klar i huvet, hyfsat pigg och med framtidstro in i det sista. En urmysig tant som jag har många minnen av. Luciafiranden inte minst, då farmor de första åren när jag var 2-3år lindade in mig i en filt och bar över mig till Tant Anna där jag sjöng och vi fikade. Småtomtarna som jag fick en jul är givna när jag julpyntar.






Får man önska skulle jag vilja bli en sån go tant när jag blir stor!

Nu har mamma gjort fika, morgondagen ägnas åt plantsättning i Skamrisberget.
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0