Inte riktigt min dag idag

Idag har jag :
-Varit till tandläkaren
-Inte fått bilen genom besiktningen
-Skolkat
-Tränat
-Bakat rabarberpaj
-Räddat livet på Mikas chilepepparplanta (Får se hur länge...)

De tre sista var bra saker, de två första var det inte eller iallafall inte så trevliga saker för stunden...!

Jag är varken så förtjust i tandläkare eller bilbesiktningen. Värst är nog bilbesiktningen men idag var tandläkaren värre för där fick jag lov att vara 6 gånger längre än på besiktningen + att jag fick ont efter...

Dagen började med tandläkarbesök. Bedövning av halva käften (det var ju snällt att jag fick det iaf), sen slipade hon bort mina framtänder och höll på att dränka mig efter det så fick jag ett par provisoriska så jag ska dit om en vecka igen... suck. Men sen ska det väl bli bra!

På eftermiddagen var jag sedan och besiktade bilen. Det var en snäll gubbe som inte sa så mycket. Inte en enda nedlåtande du-är-ju-tjej-du-kan-ju-inget-om-bilar-kommentar, tack!
Han bara frågade om jag åkte rullskidor... Hmm ja... :) Hade halva bilen full... Men jag hade ett trasigt torkarblad vilket han inte gillade, så det var bara att åka raka vägen till Biltema och införskaffa nya. Nu ska de bara på också, helst innan jag träffar en polis!!

Åkte sedan rullskidor klassiskt, det gick bra fram till sista halvtimmen då det blev störtregn och motvind. Då blev det svinkallt! Men misstänker att det blev bra träning...

Mika fick en chilepepparplanta (chili) i en hög svart jättesnygg kruka när han slutade på jobbet. Igår kväll såg den riktigt hängig ut så jag vattnade den. Men en svag aning om att innerkrukan nog inte gick i botten infann sig så idag dissekerade jag den och så var fallet! Ca 5 cm var det kvar och där var ju allt vatten, stackars lilla blomma! Numer står mina torkade rosor i den krukan! Känns som om jag snart skriver mer om blommor än om träning i den här bloggen. Kanske pga att jag är mycket bättre på att träna än på att få blommor att överleva?
Några överlevnadstips för en chilepepparplanta mottages tacksamt...

Nu ska jag iaf äta rabarberpaj, mums (förhoppningsvis...)!

Imorgon är det heldag i skolan igen. Men sista innan dugga + tenta...

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0