Kladdkaka

Nu har jag gått i skolan i fyra dagar (varit ledig en av dem). Jag har haft den berömde Tonkonogi, numera professor, i två föreläsningar. För er som inte känner honom så är han idrottsprofessor, ryss och gillar kontroversiella uttalanden och att säga att allt är dåligt i Sverige. Idag har jag "lärt" mig att steching är totalt meningslöst, kan tom vara dåligt. Det finns inga korta eller långa muskler möjligen (mkt tveksamt) kan det finnas muskler med för hög tonus (spänning).
Han hävdar även att mental träning bara är "bull-shit". Jag som just har läst en kurs och lärt mig att mental träning är väldigt viktigt. Ja ja var o en blir salig på sin tro...

Igår tränade jag två pass, första gången sen i höstas jippi!!! Rullskidor klassiskt på fm och på kvällen var jag, Erik och pappa till Snöån och sköt och sprang (inte pappa). För att vara första gången på över en månad så gick det helt ok. Jag och Erik ska till Boden på orienteringsskytte-läger veckan innan midsommar så det gäller att komma igång med skyttet lite så man inte får allt för stora skavsår på armbågarna :).

Ikväll har jag varit på crossträning. Det var tungt idag. Jag och Lellan hade en hård fajt axel vid axel på en lång intervall, riktigt kul att vi kan sparra varandra. Jag blev åtmindstonne väldigt trött. Det enda som höll mig uppe var tanken på att jag skulle baka kladdkaka när jag kom hem. Så det har jag gjort. Det blev ett nytt recept ur min kladdkakebok. Gott och kladdigt. Dock hoppas jag att den blir lite mindre kladdig om den får stelna lite.

Om det blir fint väder nu så hoppas jag att det kan bli årets första rabarberpaj till helgen. Rabarberna på Färjbacken är ganska stora snart... På Lekvägen som ligger väääldigt mycket längre norrut har de precis stuckigt upp.


Svar till en Sten>> Det är sånt där småstens-elände som de har ut på vägarna så man blir alldeles durrig i bena när man åker rullskidor!!

Nej nu ska jag dra mig mot sängen!
Ha de!
//Karin


Kommentarer
Postat av: Anna

ja, de där med att inte tänja på musklerna har jag redan tagit fasta på. det är ju tydligen vetenskapligt bevisat och står till och med i min kurslitteratur för specialidrotten... höhö. och så sa han den stora killen som jobbar på gymet det så jag törs inget annat än att låta bli :D fast ibland undrar jag om det kanske inte är bra att vara liiiite smidig i alla fall! kram kram

2009-05-09 @ 18:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0