25-manna

25-manna i lördags. Riktigt kul var det att springa. Hela laget skötte sig bra och vi slutade som 93:a. Målsättningen var (som alltid) under 100, så det klarade vi ju med marginal! Min sträcka var "häng" och de andra sprang som skållade troll. Jag försökte också ett tag men det var ovant att springa i skogen och jag kunde inte hänga med i det tempo som min klunga hade. Så efter halva banan fick jag istället ta fram huvudet som befunnit sig under armen och börja orientera själv, det var ovant det med. Men jag är ändå hyfsat nöjd.

Gårdagen ägnades åt paneluppsättning. Jag och pappa var på sågningsavdelningen medan Mika och David klängde på byggnadsställningen och spikade. Det gick bra trots lite snöblandat regn ett tag och nu är det nästan nästan klart. På kvällen blev det tacos hos Erik och Eric A plus tårta och söndagsångest i Mockfjärd. Bra slut på helgen.

Nu finns det både en förbundskapten och A-,U- och J-landslag i skidorientering. Jättebra. Mycket tråkigare är att jag inte är med i något av dem. Blev ganska besviken imorse när jag fick beskedet, klart man vill vara med i laget även om det ju inte spelar så stor roll för jag får åka med på läger odyl ändå. Sprang mina intervaller imorse på ilska och besvikelse, så beskedet blev en sporre för träningen de 2 månader som är kvar till tävlingspremiären. Nu knyter jag näven och tänker i vinter då...


JVM 2007. Ett VM är en häftig upplevelse som jag vill uppleva igen.

Ha d!
//K


Kommentarer
Postat av: erica

aaah, det sprider sig... eric a. =P

2009-10-12 @ 19:05:06
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0