Älg, älg, älg

De senaste dagarna har varit fulla med älg. Började med två härliga dagar i skogen i onsdags och torsdags. Fint väder och tämligen spännande. Såg två älgar på onsdagen och en på torsdagen. Den på torsdagen föll dessutom för en kula från min bössa! Så nu har jag skjutit min andra älg! På samma pass som jag sköt den förra för tre år sedan. När vi åkte dit i torsdags sa pappa: Vi jagar säkert stora (hafskinns-)berget, var vill du stå (om du får välja)? På hygget svarade jag snabbt. Tänkte då får vi solen i ryggen och säkert se älg. Och sen lyckades jag i passdragningen dra just det passet som jag ville ha! Ibland har man flyt!

På torsdagskvällen tog vi dessutom hem den halva kalv som jag och Mika köpt från laget. Så sen har dagarna bestått av att stycka älg, lite uppblandat med att köra intervaller... Men igår vid lunch kom sista bitarna in i frysen, superskönt. Så nu har jag styckat min första älg på egen hand. Fast jag hade väldigt bra renskärningshjälp! Tror vi klarade oss utan att göra köttfärs av filén.

Nu har kökssoffan kommit till vårt kök och det blev så himla bra! Supermysigt. Är en gammal soffa från Stenbackssläkten så det gör det extra kul.

Nä, man kanske ska ta sig en sväng på rullisarna!
På återhörande!
//K

Kommentarer
Postat av: erica

grattis!! =)

2009-10-19 @ 10:38:57
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0