Gardiner

Julgardiner, jaa...
Eftersom Erica frågade så ägnas här ett helt (nästan) inlägg åt detta, det kanske finns någon där ute som läser detta som har mer tur än mig.
Vad jag vill ha:
En röd kappa med en rad med stora tomtar på. Sånna tomtar med stor luva och liten kropp. (Kan inte lägga in bilder just nu så hoppas ni förstår förklaringen :) ) Och det finns bara inte!! Inte på modet i år säkert, jag är alltid helt off från modet. Rosa huset +hela kupolen var en besvikelse i går... Är kanske ute i lite god tid men ska jag sy så behövs det nog :). Det som det lutar åt nu är nog en beige kappa med röda monnogram och rödrutigt högst upp och längst ner. Vill sen också ha sånna gardiner som hänger från halva fönstret (klassiskt köksstuk), röda eller rödrutiga i så fall.

Som "vanliga" köksgardiner skulle jag vilja ha blå med vita monnogram. Och kan ni gissa? Det finns inte heller!! Bara att börja brodera sa Mika. Aldrig i livet! Sy och sticka tycker jag är roligt men brodera har jag inte tålamod med. Så det får nog bli något annat...

Började jobba tjugo över sex (på morgonen) i fredags. Måste bara skriva det för jag tror aldrig jag har börjat så tidigt någongång och det dröjer nog till nästa gång med... Åkte en sväng på rullisarna när jag jobbat några timmar. Segt var det men som tur var så hittade jag Kajsa i Domnarvet så jag fick sällskap och kunde snacka bort backen förbi gammelgården och en bit till! Gött.

Ha de så bra i gråvädret!
//En uppgiven K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0