Höghöjdsträning

Tisdag, onsdag var två fulla dagar. Två pass om dagen plus jobb och tre av passen var dessutom högintensiva med Skidhögskolan. Började med Knock-out-rullskidO-intervaller. Jag synade asfalten efter att ha fått en sten i hjulet men enda följden (förutom ännu mer försiktighet) var ett litet hål i byxbenet. Vi var 6 st som körde, 2 brutna stavar och 3 vurpor blev resultatet tror jag.

På eftermiddagen blev det höghöjdsträning. Eller vi slutade åtmindstone varje intervall ovan molnen!! Skidgång i Källviksbacken var det som gällde. Onsdagmorgon blev ett lugnt klassiskt pass och på eftermiddagen var det dags för löpO i Mellsta. Detta var alltså inte vanlig orientering (förkortas OL) utan löpvarianten av SkidO. Det hade kommit 3 (!) meter snö under natten så man kunde bara hålla sig på skoterspåren (stigarna)... :) Riktigt svårt med alla stigar trots att jag nästan hittar där som i min egen ficka.

Igår var det en lugnare dag, ett skatepass och lunch hos Farmor stod på programmet. Återigen lyckades jag syna asfalten. Det är hemskt vad stenigt det är på vägarna nu! Denna gång blev det inte ens ett hål i byxorna vilket jag blev väldigt glad över då det var favvotightsen. Så efter att ha lugnat Morfar Morin och hans tax (dök framför deras fötter) så kunde jag åka vidare. Efter 100 m händer samma sak igen, sten i hjulet men denna gång höll jag mig på benen...

Jag har snöat in på gardiner. Framför allt på julgardinger men även köksgardiner... Hoppas hinna en sväng till Rosa huset idag. De kanske har vad jag vill ha. Det är hopplöst när man vet vad man vill ha men det inte finns någonstans...grrr!

erica>> Tack!!

Ha de!
//Karin

Kommentarer
Postat av: erica

ja blir alldeles trött bara å läsa om all din träning =P



va e de för gardiner du vill ha då? jag har sytt julgardiner själv en gång, de gör ja aldrig om! gött de går å köpa

2009-10-23 @ 10:17:07
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0