Röjarhelg

Vi har fått en inneboende i köket och det är inte frivilligt... Vill man läsa hur det var sist jag hade inneboende (I mitt rum hos mamma o pappa) så går det att läsa under början av jan 2008. Denna gång upptäckte vi det genom att bananerna hade fått så konstiga stora hål. Tanken på mus fanns ju men ingen av oss ville tro att det var så illa. Men i lördagsmorse var det allt för tydligt att vi hade mus i köket. Bananen hade ett jättehål, min nyaste tygväska hade flera hål (då blev jag riktigt arg), grytlapparna det samma och den hade lämnat spillning... Vi bestämde oss för att röja hela köket (som såg ut som ett bombnerslag) och skaferiet (samma där) för att få undan sånt som musen ville äta. Den lever fortfarande men vi har inte sett några nya spår och har två laddade fällor under köksbänken!

Igår röjde vi ute. Plockade undan trädgårdsmöblerna och sånt. Jag körde trimmer för första gången och fick ett sår ovanför ögat så jag nästan ser ut som jag varit i slagsmål :)

Det regnar ute och jag ska ut och åka klassiskt i två timmar, är inte ett skvatt sugen... Det blir ett psykpass.
Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0