Helg med inslag av bonderi

Måndag igen.
Har haft en skön helg.
Hade ju mycket hellre varit helt frisk men det blev bra ändå.

I lördags rensade jag klart alla lingonen och frös in i mammas och pappas frys. Kanske läge att skaffa någon egen box snart annars lär vi nog ha mat utspridd över hela sockna. Mika limmade några av köksstolarna, så man kan sitta säkrare i köket och sen röjde/städade han. Mkt behövligt. Vilken toppenka'r jag fått!! På kvällen kom Johan och Åsa förbi och lagade och åt tacos och äppelpaj och spelade GENI, trevligt.

Igår gjorde jag något som jag aldrig gjort förut. Jag mjölkade en ko!
Eller en föresten det blev flera!
Det var egentligen pastorn i Betel, Carls, förtjänst eller fel. Han ville prova men kunde inte igårkväll. Anette som skulle mjölka tyckte att Erica
(som är gift med en av bönderna själv) skulle komma istället och Erica ville ha sällskap. Okej sa jag. Så vi for till Gröntuv på eftermiddagen och det var riktigt roligt att prova. Man skulle provmjölka för hand innan man satte på maskinen och se att mjölken var ok. Det fick jag ingen snits på men några gånger lyckades jag! Oftast fick jag be Erica att hon skulle prova, hon hade bättre snits men lyckades inte heller alltid utan vi fick be Anette om hjälp. Klappa kalvarna hann vi också med förstås. Efter väl utfört värv +dusch blev det mat och kortspel hos Erica och Erik, trevlig eftermiddag och kväll blev det.
En bild på en ko, snodd från nätet...

//K

Kommentarer
Postat av: erica

tack det samma! de vart en riktigt bra da de =)

2009-09-14 @ 15:48:15
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0