Far, jag kan inte få upp min rhododendron

Den här veckan har kännts lite lugnare. Jag har till och med tittat i jägerexamensböckerna en gång.

Träningen med Anna i måndags var rolig så klart. Skyttet gick väl sådär och det samma kan man väl säga om vädret. Prata av oss fick vi ju så klart också lov att göra och stundtals lät vi nog som två gamla tanter som disskuterade våra krämpor.

Igår var det styrketräning, gräsklippning, hallonplockning och plugg på programmet.

Idag var jag till snöån igen. Åkningen kändes bra men jag orkade inte hålla ihop ståskyttet när jag blev trött. A-K och Emil var där och körde intervaller så man fick försöka att inte bli ikappåkt när det började "hacka" bakom. Liggande fungerar iaf bra.

Sen efter hemfärd och lite käk (skönt med matlåda idag) var det dags för dagens (förhoppningsvis enda) styrketräningspass att gräva upp de blommor ur rabbatten som jag vill försöka rädda kvar. Puh. Jag hade en mycket passande låt på hjärnan Far jag kan inte få upp min rhododendron... Även om jag inte försökte på alla sätt som det görs i orginaltexten så kändes det länge väldigt hopplöst men det gick till slut. Nu får den banne mig se till att överleva...

Ikväll ska Erik (Roos, inte lillebror) komma hit med stora traktorn och flytta på våran trapp. Det drar ihop sig...

Ha de!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0