Vår jul: Fruset vatten och magsjuka

Som rubriken antyder så kan man väl konstatera att vår jul inte riktigt blev som vi tänkt oss.

Julaftonen började iaf bra med mys och paketbyte i sängen. Sedan kom vi ner och skulle äta frukost i lugn och ro och upptäcker att kallvattnet har frusit. Så vi försöker fixa det, lyckas inte, äter frukost (nu kallas det kanske för lunch) i inte så lugn och ro. Slår in de sista paketen som ska överlämnas den dagen. Slänger ner några finkläder i en väska, far till mamma och pappa och duschar innan vi åker till mormor och morfar i Borlänge. När vi väl kommit dit så blev det ett trevligt julfirande. Bara det att vi fick med oss en ovälkommen julklapp med oss hem...

Natten till annandagen blev nämligen Mika, pappa, Erik och farmor magsjuka. Mamma klarade sig ytterligare ett dygn innan hon insjuknade. Julfirandet på annandagen blev inställt. Jag har hittils klarat mig och hoppas att jag nu kommer att klara mig, peppar peppar. Nu har vi fortfarande två julfiranden kvar...

Det frusna vattnet fixades på juldagen som var en lugn och bra dag. Jag hann bla ut och springa.

Igår var jag ute och åkte klassiskt med Mikas lillebror och hans kompisar. Det var trevligt. Jag åkte i min fart och de åkte i sin fart och sen bjöd de på varm choklad och smörgås. Vilken lyx, det är annat än ljummet vatten och hård energikaka det. Tyckte det gick riktigt bra att åka vilket var skönt efter ha känt mig seg under helgen och i drygt ett dygn oroat mig för när det var min tur att få magsjuka.

Idag har jag varit till Bergebo och skatat och skjutit. Det var -21 när jag vaknade i morse så då kändes det inte så inspirerande att skjuta men det blev bra till slut. Och i Bergebo kan det inte ha varit mer än -10 för jag fick klä av mig och klä av mig men bättre det än att frysa. Ståskyttet gick fortsatt bra, liggskyttet lite sämre och åkningen hyfsad.

God fortsättning!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hur gör man när man skatar? Har det något att göra med att vissa som t.ex.jag åker som en kråka?

2010-12-29 @ 08:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0