Laddad och packad

Ett urplock av vad som hänt sen sist:

-Jag har varit huslig och
-gjort lingonsylt (rårörda lingon kallas det i kokboken, jag säger att det är sylt). Tyvärr är det ju inte alls lika gott på frysta bär som på färska.
-bakat goda grovbullar med rågkross och keso (recept finns här http://thisismycupoftea.blogspot.com/).

-Jag har finslipat på den så kallade formen genom klassiska inpulser och skytte i Snöån. Har övat på att skjuta med kartställ, det gick faktiskt precis som Ylva sa... Var skeptisk (med samma ske-ljud som man säger choklad och ett ä... inte S-K-E-ptisk) men det gick bra, bara krångligt att komma ner. Alla som var där tittade mycket konstigt på mig... :)

Idag har jag packat (har en bild på detta som jag inte får in :( ). Man borde ju inte behöva så mycket när man ska vara borta en natt och tävla en gång eller så behöver man det... Kan ju gissa vilket det blev... Sen har jag dammsugit hela huset, det behövdes. Kände att det nog var min tur för Mika brukar oftast göra det annars :).

Jag är nervös.
Jag ska tävla i något jag aldrig tävlat i förut.
Jag ska åka en klassiskt på tävling vilket jag inte gjort på 10 år och då överdriver jag inte...
Jag ska punkta (punktorientera) som jag aldrig gjort på tävling. Och får 1min tillägg för varje millimeter som är fel!
Jag ska skjuta vilket jag inte gjort på tävling sen i september. Och får 2min tillägg för varje bom!
Jag ska tävla vilket jag inte gjort på "riktigt" sen före jul...

Jag kommer förhoppningsvis att ha jättekul!
Men ni får gärna hålla en och annan tumme...

Hoppas ni får en bra helg och en bra alla hjärtans dag!
Sprid lite vänskap och omtanke i vår värld (det ska man iofs göra varje dag).
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0