SM-SILVER, SM-SILVER, OS-GULD, OS-GULD!!!!

Så kan man väl sammanfatta de senaste dagarna. De två första medaljerna har jag tagit, de andra har Kalla och Ferry tagit.

Att lyckas ta två medaljer i samma tävling och samtidigt inte vara nöjd var det jag gjorde i lördags. Jag var laddad och spänd men inte så farligt nervös. Kort åkning innan första skyttet - ligg. Får knappt godkänt i ligg med 3 bom på 10 skott. Sedan var det punktorienteringen som var fruktansvärt svår. De första två punkterna hamnade helfel, var jättesvårt att framför allt bedömma avstånd. Sen gick det lite bättre, blev totalt 26mm fel. Dock gick punktorienteringen så långsamt att jag var en isbit när jag skulle in och skjuta stå. Och skyttet gick åt pipsvängen, 6 bom på 10 skott pinsamt. Sen var det bara en km skidåkning kvar och då hugger det till i ryggen så jag tror den ska gå av, tog mig med stora smärtor i mål. Alla sköt dåligt och hade problem med punktningen så mitt resultat räckte till en SILVER-peng. Jätteroligt. Sen blev vi (jag o Ylva, Dalregementets IF) dessutom tvåa i lagtävlingen.

Ryggen mår fortfarande inte bra. Var till en naprapat och blev misshandlad i måndags. Han tyckte jag var sne men rörlig. Jag hade gissat att jag var stel som en pinne men icke. Får se hur det går till helgen. Nya SM-tävlingar på gång. Hur mycket smärta kan man tåla och pressa sig genom. Och kanske framför allt den stora frågan är det farligt för min rygg att göra det. Formen är defenitivt inte på topp iaf.

Det här med att inte ha TV när det är OS är jobbigt. I måndags for jag till Erica (Erik var inte hemma) och kollade på Kallas fantomlopp. Roligt värre. Igår lyssnade jag på tjejernas skidskytte på radio. Det gick sådär både att lyssna och för dem. Missar spänningen ganska mycket genom att inte se.

Vi hörs!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0