Full fart och årets match

Full fart har det varit sen sist.

KM:et i tisdags gick bra. Lite snett och vint och osäkert runt kontrollerna var det dock samt blött och tungsprunget. Vann min klass (ensam) och min bana så jag var snabbaste dam i klubben.

I onsdags blev det inte 2 pass, det blev skolavslutningsfika på fm istället och det var väldigt trevligt. Var några år sen sist man var på skolavslutning i Gagnefs kyrka. Tycker det är fint och högtidligt med avslutning i kyrkan. Sen var Lisa förbi och vi hade uppsnack för ingmarsspelsrepetitionerna som börjar på torsdag. Är det någon mer som vill vara med så är ni hjärtligt välkomna att höra av er!! Och sen till slut kom jag ut och kunde köra ett längre klassiskt pass på mina mina Pro-Skihjul. Ovant men det rullade (haha) på.

Igår däremot blev det två pass, styrketräning på fm och mossfotboll på kvällen. Däremellan han jag också åka till Falun och åka på utflykt med Stina. Mossfotboll är orienterarnas traditionsenliga våravslutning. Blötheten och kvalitén på planen brukar variera, i år var den superblöt och hade ganska snart mer likheter med en sjö än en myr. I år var de flesta juniorer eller äldre så det blev (som vanligt) ganska hårt spel men inga allvarligare skador uppstod (tror jag). Jag råkade kanske ut för det värsta när jag stoppade en ganska hårt slagen frispark med ansiktet men det gick bra. Tror mitt lag vann eller så gjorde vi inte det, målräkningen är inte helt tillförlitlig. Jag gjorde ett mål iaf :) Kan räkna årets två första dopp igår, det första i myrvatten (x antal "vurpor" under ca 1 h) och det andra i älven för att tvätta kläderna och mig lite grann. Kvällen avslutades med kalas och smörgåstårta.

Idag har jag pluggat för fullt men snart får jag sommarlov på riktigt, bara jag lyckas få det där CAD-programmet att göra som jag vill. Nu tar jag helg och far till Blge och tränar.

Ha en bra helg i all bröllopsyran!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0