33:a x 2

Lyckades få exakt samma placering båda dagarna, 33:a. Delad 33:a på lördagen till och med.

Det var jätteroligt att tävla igen. Jätteroligt att åka skidorientering. Är det något den här vintern har gett mig så är det att jag har fått tillbaka glädjen i att åka skidor och tävla. Men uh vad ringrostigt det var på lördagen. Sprint dessutom som är svårt när man inte har flytet. Många sekunder far iväg på småsaker. Fick dessutom ett par hjärnsläpp... Vädret var mulet men inget snöfall under tävlingen och jag fick starta sist i nationella gruppen så det var inga stora problem så.
På eftermiddagen däremot blåste det och snöade som sjutton. Vi hade TV på rummet så det blev ett TV-maraton, först en massa massa sport och sen melodifestivalen. Pappa somnade så han snarkade 4 gånger under melodifestivalen. Undrar om han tyckte det var intressant?

Söndagens lopp är jag mer nöjd med även om jag inte har kunnat analysera vägval eftersom jag inte fick behålla kartan. Var mer agressiv i åkningen och stämplingarna och hade ett helt annat flyt i orienteringen. Lyckades med minst ett hjärnsläpp här också. Tycks som om jag tappat mer på första varvet än på andra, vilket känns väldigt konstigt med tanke på att jag borde ha blivit tröttare. Samma väder, det där fina vädret som var hemma lyckades vi helt undvika.

Igår var en lugn dag. Var ganska seg efter helgen. Lyckades skriva några sommarjobbsansökningar iaf.

Idag har jag tränat två pass. Först tidigt i morse ett skidpass på skaren som nästan höll. Synd att den inte gjorde det utan jag fick mest åka skoterspår men solen sken gött. Sedan har det blivit ett löppass på em. Måste jaga igång benen till orienteringssäsongen. Däremellan en massa plugg, har tenta igen om mindre än två veckor så det gäller att ligga i. 

Nu är det mattajm!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0