Bergsbestigning på skidor

Vilket väder det var igår och jag fick hålla mig inne med skolböckerna hela förmiddagen :( . Men sen fick även jag komma ut! Åkte skate upp på Djurmo Klack från järnvägsövergången i Sifferbo, fick dock gå upp från sommar-lat-parkeringen. Det är en ganska stor backe dit men det gick fint med några vilopauser. Väl uppe på toppen bjöds det på grillad korv, pinnbröd och kakor av de som hade fått sluppit ut tidigare och knatat upp. Sen gick det undan ner.

Kvällen fortsatte med älgtacos o pandemi-spel. För första gången var jag och Mika med och lyckades vinna. Fast en gång blev vi utrotade som sjutton också.

Dagen har varit lugn. Vaknade urpigg halv åtta imorse, varför händer det på en helg? Så jag gick upp och tittade på Vasaloppet. Vi har ju fortfarande ingen TV men nu fungerar ju svt-play fint. Lite trist väder men en prommenix har det blivit iaf. Tittade lite i skolböckerna också nu på kvällskvisten.

Håll tummarna för mig imorrn!
Det finns fortfarande lite kakor kvar :)

//K

Kommentarer
Postat av: Sten J

Björn och jag steg upp kl. 4.40 i en stuga på Älvdalens camping och fixade till lagom tempererad dryck, tog oss 4 km från farbar väg mellan Smågan och Mångsbodarna och servade c:a 100 åkare. Också ett sätt att tillbringa en söndag.

2010-03-08 @ 10:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0