Betonglår och oljelösning

Spåren i Bergebo var packade igår men det blev ändå ett jobbigt pass. Ett riktigt sugande före och träningsvärksstela lår gjorde det kämpigt. Men skyttet fungerade bra, vilket var skönt! Eftersom benen redan igår var plågande så insåg jag att det skulle bli jobbigt idag. Och så är det, jag har ett par värkade betongklumpar till lår idag. Att gå ner för trappen eller sätta sig på en stol är en plåga... Så kan det gå!

Min bil har sen i november varit anklagad för att dra massa olja. Annars är det inga fel men stup i kvarten blinkar lampan och det tjuter, oftast går det över och jag tänker att jag ska fylla på när jag kommer hem. Det var dock längesen jag kom ihåg att fylla på nu... I helgen var den på verkstan (hos pappa) och han hittade inget fel. Igår av en händelse kollade jag och pappa oljestickan, en sak som nog ingen hade gjort under hela denna följetong. Det var alldeles jättemycket för mycket olja i bilen!!! Frågade Mika om han fyllt på nyligen, Nej. Den nuvarande diagnosen på bilen är alltså glapp i oljelampan. Och vad som måste göras är att suga ur olja och hoppas att katalysatorn inte har hunnit paja... Det känns snopet på något sätt.

Det snöar idag igen. Jag tycker om snö och tycker inte att den behöver gå bort än men jag tycker å andra sidan att det inte behöver komma något mer nu.

//Karin

Kommentarer
Postat av: Robert

Jag misstänker att min Golf också har glapp i oljegivaren. Den protesterar med jämna mellanrum, men det är olja i den. /Robert

2010-03-23 @ 18:01:19
URL: http://robertdalmas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0