Omväxling förnöjer?

I lördags var det vår, igår var det vinter och idag tja vårvinter. Och är inte vårvinterna en av de bästa tiderna på året. Solen och ljuset kommer tillbaka men snön ligger ännu kvar. Har man tur så kan man få grymma skarturer, bästa sättet att åka skidor enligt mig. Längtar efter årets första tur, hoppas att det kan bli någon.

Helgen inleddes med kaksmakning (GOTT!!!) och så ska det låta hos Erica och Erik på fredagskvällen.

På lördagen gjordes lite hemmajobb -målning, slipning och städning innan det blev en skidtur eller en skidgångstur i Björkaberget. Det var löst så löst. Frånskjut var inte att snacka om och stavfästet var i princip obefintligt, vi hasade oss fram och hade trevligt ändå. Underbart väder, ville verkligen inte gå in. Så när vi kom hem tog Mika fram grillen så vi åt grillad älgbiff och ugnsbakad potatis och morötter sittande ute mot väggen. Härligt!

Gårdagen bjöd på snöväder. Jag körde ett styrkepass på förmiddagen och det känner jag idag :) Försökte sedan sy gardiner och titta på skidåkning/skidskytte samtidigt. Jag är tjej, jag borde klara det! Det gick så där, mest pga att maskinen ville äta upp mitt tyg. Hade inte tålamod att fixa det så jag övergick till att baka choklad- och cheesecaksmuffinsar istället för att sy. Blev mycket gott.

Ska ge mig ut och panga och skida lite nu. Hoppas att spåren är packade annars kan det bli jobbigt. Bara en vecka kvar till SM!

Vi hörs!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0