Onsdag = Bakdag

Idag har jag hunnit med mycket. Först skidskytteträning i Bergebo i det fina vädret. Var knappt så jag ville sluta åka. Dock ville mina lår sluta så de fick det till slut. Dusch och lunch hos mormor och morfar. Lasange och glass fick man där, mums. Hann även med att "laga" deras TV. Skolarbete med att undersöka byggmaterial på en byggvaruhandel dvs fylla i ett formulär med hopplöst konstigt formulerade frågor följde sedan. Hoppas att jag inte svarade helt uppåt väggarna. Skyndade mig att mathandla så jag hann hem till Slottssprinten, många svenskar som åkte bra. Mina tummar hölls extra mycket för Eva, Jens och Mats. Roligt att de två första gick vidare från kvalen och att den sista kom till final.

Det tycks ha blivit till en vana nu att jag bakar på onsdagarna. Mika går på simskola och lär sig crawla och kommer hem sent så jag får roa mig själv. Förra veckan bakade jag lefsor, inte riktigt vad jag brukar baka. Det är mormor som bakar lefsor. Men Mika önskade sig siktkakor så jag tänkte baka det men lefsorna var på samma sida så det blev det istället. De blev goda, inte svårt men en del jobb.

Nu har jag Lingonlimpa i ugnen. Lätt som en plätt att göra. Gega ihop och skjuts in i ugnen. Har inte gjort det här receptet förut så det blir spännande att se vad det smakar. Har ett annat recept på limpa med lingon som är min mors favorit - Hälsobröd. Men det ska man helst ha hushållsassistent till och min står i en kartong i mammas och pappas garage. Där gör den stor nytta...

Ska möta Mika vid tåget alldeles snart. Han har varit på kurs i den kungliga hufvudstaden i två dagar.

Vi hörs!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0