Punktningsövning och laxfiskpinnar

Efter en skoldag full av totalstationer och kartering så for jag till Falun och körde punktningsövning (punkt-ol i orienteringsskytte) med mamma. Hon med karta, jag utan och sen skulle jag då och då peka ut var vi var samt hur vi sprungit dit eller tala om hur långt det var till något föremål. Hon gjorde sitt bästa för att kollra bort mig men jag klarade alla punkter och avståndsbedömningen var ok. Jättebra träning där jag blev tvingad att lyfta blicken och registrera vad vi sprang förbi.

Idag hade jag tänkt åka och skjuta men efter att lyssnat på vinden som viner runt huset har jag skjutit på det till på måndag. Övning i svår blåst är det inte läge för just nu. Blev visst ett stycke fullt av ordvitsar... :)

Sist jag var och handlade råkade jag köpa laxfiskpinnar istället för vanliga. Döm om min förvåning när jag skar i en och den var rosa istället för vit! Angående smaken så tycker inte jag att det är någon skillnad medan Mika tycker de vanliga är godare.

I helgen ska jag försöka fylla igen min grop och plantera nya blommor där. På söndag ska jag också springa orientering, 10km blir det...

Ha en bra helg!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Bitte

Oj, börjar repetitionerna redan under midsommarhelgen?! Ja, då är jag ute i skärgården med makens familj.. Tänkte försöka ta mig upp helgen efter och se kanske lördagens föreställning. Men jag vet inte hur sugen jag är på att åka 30 mil med en nyfödd! Så vi får se. Jag VILL se det i år iaf, nu när du tillhör ordinarie ensemblen ;) Ska göra mitt bästa för att komma upp! Kram kram

2010-05-07 @ 16:27:34
URL: http://ensmulahumor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0