Underkänd på besiktningen

Oj nu var det en hel vecka sen sist jag skrev. En till stor del väldigt regnig ledighet blev det. Den stunden som det var fint väder så satte jag på mig nåsdräkten och vinterkängorna, mameluckerna hade inte behövts... Men Vera blev i alla fall ordentligt döpt. Bakat, tränat, målat, fikat, spelat spel är bara lite av det andra som hanns med i helgen.

Idag har jag besiktat bilen, det gick skit. Rostiga bromsrör och fel på avgassystemet så den ska på verkstan nästa vecka. Och jag som ägnat halva dan (nja en låång stund) åt att försöka byta lampa ovanför nummerplåten. Var helt övertygad om att den skulle skruvas runt men den skulle dras rakt ut! Hmm blev ganska snopen när jag tillslut åkt till OK och letat fram rätt lampa och såg hur den såg ut, fick lov att rusa ut till bilen och se om det verkligen var så lätt. Det var det...

Nu ska jag ut och kuta, hoppas det går bättre än allt annat gjort idag.
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0