Hål i öronen trots nickelallergin

På bättringsvägen känns det absolut som jag är. Idag spritter det tom lite i kröppaskrället :). Men än ska jag då hålla fred på mig. En prommenad i morgon kanske och lite jogg på fredag om det fortsätter åt samma håll.

För övrigt händer ju som sagt inte så mycket. Jag räknar lite på vinklar och avstånd, instrumenthöjder och punkter ibland. Förhoppningsvis har jag lärt mig allt tills på måndag.

Kan ju passa på att berätta om det där roliga jag gjorde en onsdagsmorgon för två veckor sedan. Jag tog hål i öronen! Jaha tänker ni men det har väl varenda liten tjej, det är väl inget speciellt med det. För mig var det speciellt eftersom jag länge har önskat att jag kunde göra det men alltid trott att det kommer aldrig att gå.

Jag är starkt nickelallergiker, vilket innebär att jag klarar inte guld och silversmycken heller då dessa innehåller en hel del nickel. Jag tejpar jeansknappar och klockor, undviker att ha mynt och nycklar i fickorna osv.

När jag berättar det här för folk (tjejer) så är det två frågor som brukar ställas. Den första gäller hårnålar. Nix jag kan inte använda hårnålar men man kan faktiskt leva utan hårnålar också. Den andra frågan gäller när jag gifter mig, hur ska det gå då? Jag har inte varit så orolig över detta utan jag skulle nog bli gift om jag ville det även om jag inte skulle kunna ha ringen efter bröllopet.

Mika föreslog för ett tag sen att borde inte titan fungera? Jag var skeptisk men efter mycket funderande och undersökande så beställde jag en titanring till mig själv i födelsedagspresent (Farmor bidrog också). Och det gick hur bra som hellst! Inget kliande, ingen feber, ingenting förutom att det var jätteovant att ha en ring på fingret igen. (Ringen sitter alltså på höger hand, bäst att förtydliga detta.)

Så då blev det hål i öronen också. 2 i varje på en gång. Planerar att växla mellan medicinsk plast och titan i dem. Så nu spanar jag in allas öron för att hitta några som är snygga... :)

Ha de!
//Karin



Kommentarer
Postat av: erica

Jag tyckte väll att ja inte va van å se dig med örhängen men ja vart så osäker å trodde att du nog hade haft de förr med! =) jag har funderat länge på att "ta om" mina som här växt igen... få se när de sker då

2010-05-31 @ 08:40:27
URL: http://icsiam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0