Vila och fullt med god lingonsylt

Det rullar på om man säger så. Skola, träning och byggjobb hemma, långtråkigt hinner jag inte ha. Efter ett par dagar med hårda löpintervaller och skytte har jag haft vila idag. Bara ett skjutpass. Vilan var behövlig för jag kände mig helt förstörd när jag skulle ta mig ur sängen i morse. Men förhoppningsvis ska jag bli pigg och snabb och träffsäker till slutet av nästa vecka. Jag hörde Lotta Bromé på radion idag, hon skulle ha aktiv vila idag vilket hon hade fått höra tyvärr inte betydde att ligga på soffan och vila intensivt/aktivt. Min vila har då varit allt annat än lugn tyvärr...

Ett träningspass med viss lingonspaning förra veckan resulterade i att jag fick en halv hink lingon hemlevererade av pappa, mycket behändigt. Och i söndags när jag precis hade rensat klart dem så dök mamma upp med en halv hink till som hon och mormor och morfar hade plockat, så då fick jag rensa ett tag till :). Tack. Rårörd lingonsylt på färska bär det är fruktansvärt gott det. Igår åt vi raggmunk o fläsk o massor av nygjord lingonsylt, mumsfilibabba

Nu ska jag åter dyka in i 1920-talet och klassicismen. Är det någon som råkar veta något om det så hör gärna av er.

Vi hörs!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0