Ryggsmärtor

En dryg helg blev det tyvärr pga ryggsmärtor. Min rygg har ju inte mått så speciellt bra på sista tiden och i fredags under skatepasset så högg det till nå fruktansvärt så det var bara att stappla sig tillbaka till bilen. När jag kom hem så ringde jag en kiropraktor för nu fick det vara nog... Jag fick komma dit i måndags och hon undersökte mig och köpte helt min teori om att det inte beror på bebben, vilket kändes skönt enligt mig. Eller det beror på, då tyder det på att jag kanske får dras med det onda längre än fyra månader till... Hon lyckades iaf behandla så att smärtan har gått över nu, hoppas det dröjer innan den kommer tillbaka. Hon trodde att det var överansträngning/stelhet i ryggslutet/rumpan, ev någon lindrig typ av ryggskott. Fick en massa nya mag- och ryggövningar som jag testade igår, lite svårt att hitta rätt muskler att aktivera. Tex dra in naveln mot ryggraden, men hallå det ligger någon i vägen där! Det gick bättre efter ett tag och idag ska jag investera i en "pilatesboll" så kommer det nog att gå ännu bättre att göra övningarna. Igår blev det inprovisation...

I lördags så städade jag (tur det eftersom jag fick dammsugarförbud av kiropraktorn), bakade bullar och gick en väldigt lugn prommenad med mamma i finvädret. Att ta ut stegen var inte att tänka på, då skrek ryggen. På söndagen pratade vi om att göra någon utflykt men vädret var inte alls lika fint och det kändes gråkallt när vi kom ut så det hela slutade med att vi gick till affärn och köpte korv och korvbröd och så gick vi hem och stekte korven i stekpannan. Lika bra det eftersom jag enbart kunde gå på hårt, plant underlag.

Idag är det fyra månader till bebben är beräknad att titta ut, vi får se om h*n håller tiden.

Tack för gratulationerna för SM-guldet.

Vi hörs!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Linnea

http://svtplay.se/v/2346151/vinterstudion/ida_ingemarsdotter_i_duell_med_dahlie_1996?cb,a1364159,1,f,-1/pb,a1364158,1,f,-1/pl,v,,2346539/sb,k146366,1,f,-1



Hittade den här på SVT-play och tänkte att det nog var du som skickat in en fråga. Googlade på Karin Malmberg och hamnade här. Trevlig blogg!



//Föredetta Gunhild

2011-03-03 @ 23:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0