Sist igår och segt idag

Det var roligt att åka igår också och jag gjorde ett bra lopp. Kroppen var segare och ryggen värkte. Ryggen ja, en mindre envis/mer förnuftig person hade kanske kastat in handduken när det var besvärligt att ta sig ur sängen och rent smärtsamt att klä på sig byxorna. Men jag fick Mika att smörja in en halv burk linnement på min rygg sedan kunde jag röra mig hjälpligt igen. Kanske man skulle följa naprapatens råd att stretcha lite ibland, även när ryggen inte helt har låst sig? Svårt att komma ihåg...
Som sagt det var ett bra lopp men min konkurrent åkte aningens fortare än mig hela loppet igenom och jag slutade sist/tvåa. En medalj fick jag ändå och 4 paket müsli, 1 paket havregryn, 1 t-shirt i XL (som svärfar fått), Ormsalva (kan ju behövas till ryggen) och en annan salva... Knäckebröd och müsli, finns risk att det kan bli lite torrt i vår kosthållning framöver :)

Idag är jag riktigt mör och seg men kan iaf röra mig så det får väl ses som positivt. Började dagen med att komma en timme försent till en föreläsning som inte finns i schemat, väldigt konstigt för resten av klassen var där, var hittade de den föreläsningen? Fortsatte med att alla datasalar var upptagna när vi skulle göra grupparbete, bara att åka hem igen efter en inte så lyckad förmiddag.

Farmors kalas i lördags var föresten mycket trevligt och en massa god mat fick vi också.

I morgon ska jag till kungliga huvudstaden och titta på nya nationalarenan. Ska bli kul, dock mindre roligt att det blir uppstigning före fem i morgonbitti.

Vi hörs!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0