Svensk mästarinna

Det har varit en tung vecka. Jag har varit fruktansvärt sliten sen helgen och dessutom känt mig som att jag ska bli sjuk så det har varit kämpigt att få något gjort. Igår var jag piggare och det blev ett löp- och styrkepass som kändes helt ok och idag ska det skidas på em.

Pyret i magen börjar göra sig påminnt på riktigt nu. Dels genom att magen växer. Dels genom sparkar så hårda så att tom Mika kan känna dem. Och dels genom att återhämtningen efter träning/tävling går så fruktansvärt långsamt nu. Efter hur jag har kännt mig i veckan så är det faktiskt skönt att det var sista tävlingarna innan pyret tittat ut men lite vemodigt känns det ju också. Men det kanske var helgens övningar jag skulle skriva om.

Individuell klassisk distans. Punktorientering, klassisk skidåkning och skytte. Punktningen kändes osäker, en del kontroller hade jag flyt på en del inte, blev 23mm (minuter) fel till slut. Skidåkningen kändes ganska seg. Skyttet är det som jag är klart mest nöjd med och också det som blev avgörande. En bom i ligg av tio skott. I stå blev det två i första serien (man skjuter två magasin på raken) när vinden friskade i lite och jag släppte i väg två i onödan men i den andra blev det fullt hus. Det skyttet var helt klart godkänt och det räckte till seger med drygt två minuter (man får två min tillägg för varje bom så det var tajt). Mitt första senior-SM guld och mitt första i orienteringsskytte, roligt roligt!!

På söndagen var det stafett och jag åkte i ett komblag så vi tävlade inte om SM-medaljerna. Även på söndagen åkte de flesta klassiskt då spåren var smala och det var väldigt löst med stavfästet. Jag åkte första sträckan och även här blev det skyttet som var avgörande. Ella drog hårt på första varvet men hela fältet (3st) var ihop in till skyttet. En bom på de ordinarie skotten och två extra skott blev resultatet i ligg och en bom och ett extra skott i stå och efter det skyttet så hade jag fått en lucka på några minuter som jag sedan kunde hålla i mål. Min lagkompis hade en tyngre dag och vi slutade sist. Men jag är väldigt nöjd med min insats och framförallt med skyttet och det var roligt att åka stafett igen.

Nu måste jag skynda mig till skolan...
Vi hörs!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Sten J

Grattis till SM-guldet. Inte dumt med en tripp till Norduppland ibland.

2011-02-20 @ 09:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0