Säsongspremiär skidskytte

I lördags var det då äntligen dags att göra säsongspremiär på tävlandet för den här vintern. Skidskytte SM sprint stod på programmet. 3 varv på den tuffa två-ån-halven i Snöån och två skjutningar. Det var jättekul och jättejobbigt. Oj vilken kramp jag hade i höger lår på andra varvet. Sköt 0-2. Liggen är jag väldigt nöjd med så klart speciellt när det inte gått klockrent på träningen på slutet. Stå kändes som en bom för mycket iaf men tappade lite fokus efter första bommen. Totalt sett är jag nöjd och inte kom jag sist heller :).

När jag kom hem och la mig på soffan insåg jag hur fruktansvärt trött jag var. Och hur skulle jag orka åka 5 varv på söndagen? Efter en natt med orolig sömn pga en värkande kropp tog jag beslutet att kasta in handduken, tyvärr. Alltid tråkigt att inte kunna köra det man tänkt sig men det var rätt beslut. Återhämtningen gick dock ganska snabbt på söndagen och på kvällen var jag pigg igen.

Igår körde jag två pass och det gick bra. Ett klassiskt på fm och sen löpning och styrka på em. Var ett tag sen det blev två pass nu och jag var rädd att jag skulle vara riktigt mör idag men det känns lugnt.

Fick en liten chock när jag gick in och kollade temperaturen på temperatur.nu (vi har ingen termometer eller jo det har vi men den sitter inne i utbyggnaden) i morse, -18. Inte konstigt att det kändes lite kallt uppe i sovrummet, Mika hade dock eldat så när jag kom ner i köket var det varmt och skönt. Hoppas det blir varmare tills ikväll då vi ska ut och skida.

Nu är det skoltajm, vi hörs!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0