GULD, GULD & GULD

Tre SM-guld blev helgens facit. Kanonbra.
 
Lördagens lopp var ett av de bästa jag gjort sett till att jag lyckades få alla delar att fungera samtidigt och så blev det ju mitt andra individuella SM-guld också. Jag punktade fullt för första gången och hade bra flyt och behövde inte fundera så länge vid punkterna, detta ledde till bästa åktid trots att kroppen inte kändes helt på topp. Sköt 9 träff av 10 i både ligg och stå, även det var det bästa jag presterat i tävlingssammanhang på 20 skott.
Eftersom Cajsa också gick bra så tog vi även guld i lag.
 
På söndagen var det stafett med skidorientering plus skytte. Jag körde första sträckan och orienteringen gick bra. I ligg fick jag dock använda alla 3 extraskotten innan jag fått ner alla prickar men i stå räckte det med ett extra. Även denna dag bildade jag lag med Cajsa och vi tog ett guld till. 
 
Efter målgång och dusch var det bara att slänga sig i bilen och fara hem och vara med på Alinas dop. Trevligt och roligt.
 
Att den här helgen skulle gå så här bra var inget jag hade förväntat mig när jag förra söndagen fick bryta skidskytte-SM då kroppen inte alls svarade. Dessutom hade Axel varit sjuk hela veckan så risken kändes överhängande att även jag skulle bli smittad, mycket vitlök och saltlösning blev det.
 
Nu ska jag ut och springa.
 
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0